Založ si blog

Belostný zázrak

To detiská sa nahrnuli do snehu a váľajú v ňom sudy. Pokojná dôstojná beloba snehu pukla a ryhy sa zvodne smejú. Nesmiem sa na to dívať, som schúlená v malom iglú, čo som pozliepala podľa kníh o Eskimákoch. Mám rada deti, ale v múdrosti svojich štyroch rokov sa bojím. Bojím sa o bábu zo snehu, ktorú som si urobila za jedno poludnie. Má hlavu, ruky a dávam jej všetky mená, ktoré by som chcela dať bábike, keby som ju mala. Ale otec vraví, že som ešte na bábiku malá, a tak sa hrám s gumenými hračkami, ktoré ma už omrzeli. Pravda so snehovu bábou sa nemožno hrať. Hneď púšťa vodu, keď ju chytím do rúk. Ale je krásne jednoduchá a môžem jej rozprávať. A tak čochvíľa strežiem, či ktosi nejde dobyť iglú, čochvíľa táram dve na tri. A bába ma počúva, veď má nohy, ruky i hlavu. Keď príde čas obeda, príde po mňa mama. Náhli sa, kropaje vody na kožuchu. Zo snehu ma jednoducho vyhrabe, ona nevie, že to v čom sedím je iglú. Odnáša ma domov, a tak bábe kývam ostošesť, až mi odletí rukavička. Pri obede sa mrvím. Čo keď mi niekto bábu ukradne? Najradšej by som jedla u okna. Otec ma niekoľkokrát vyhrešil. Po obede chce, aby som s ním išla do lesa. Na saniach, po stromček. Sčupím sa vedľa ihličnanu, bude ma pichať do líc a bude len môj. Nie, ja musím za bábou! Ešte som jej nerozprávala, prečo ľudia na Vianoce režú stromčeky. Otec zmizol v lese, ušianku až na nos. Ja sa brodím okolo kopca snehu. Decká mi všetko pováľali i snehovú bábu. Revem ako zbesilá, hádžem sneh za vzďaľujúcimi sa chrbátikmi. „Prečo kričíš?“ pýta sa ma mama. Skláňa sa nad postieľkou a celú horúcu od spánku ma nesie k stromčeku. Svet sa práve pootočil o dvanásť mesiacov a strom horí tým čudným svetlom nehy. A otec ku mne kráča s naozajstnou chodiacou bábou, drží ju za ruky a čosi si píska do rytmu… 🙂

Šašo a kráľ

17.06.2013

Bol raz jeden kráľ. A ten mal dvoch šašov. Jedného z handier, druhého so srdcom a krvou. Prvý šašo mlčal, kedykoľvek mu kráľ ublížil. Mohol s ním robiť čokoľvek, vláčiť ho za vlasy po nádvorí, tĺcť mu hlavu o hradné múry, dláviť ho do blata. Šašo mlčal, len postupne, čoraz viac strácal tvár. Druhý šašo mal srdce zo skla, každý videl, kadiaľ mu kvapká [...]

Srdcia

18.12.2012

Vnuk začrel do kabáta voňajúceho tabakom a tuhým pánskym parfumom. Hladká látka podšívky sa mu kĺzala medzi prstami prázdna. A potom naraz… Vkĺzol do vnútorného vrecka, kde objavil čosi oblé, na omak studené. Vytiahol to na svetlo. Bol to starodávny hrebeň s riedko posadenými zubami a na hrane mal morskú pannu. Bola guľatá ako zdravá sedliačka a mala vlnité, [...]

Stroj na výrobu ruží

11.12.2012

Raz na Vianoce, bol to taký dlhý večer, syn žalostil, že v dome nieto peňazí. Nemožno si kúpiť radosť, trocha ľudského tepla na zohriatie. A vtedy mu otec rozprával kratučký príbeh. Bolo to v talianskom meste Neapol. Vlastne nie, kdesi v Dánsku…? Na tom naozaj nezáleží. Ľudia na celom svete milujú kvety. Na ulici sa raz objavil čudný človek. Nemladý, nestarý s [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 23524x
Priemerná čítanosť článkov: 1568x

Autor blogu

Kategórie