Založ si blog

Pán a jastrab

Práve som sa vracala zo služobnej cesty a stála na zastávke. Bola som unavená, tak unavená, že sa mi zdalo, akoby sa zavlnila zebra na prechode. Ale to sa len smiali akési pochabé dievčatá, smiali sa hojdavo a dlho. Mechanicky som dvihla hlavu, aby som sa pozrela, čo je príčinou ich veselosti. A potom som ho videla. Priamo oproti mne kráčal tmavý, zarastený muž, čudne poobliekaný. Mal hrubé menčestráky, modrú kockovanú košeľu a zelenú vestu. V jednej ruke niesol kovovú tyč a na druhej… Na druhej mal koženú rukavicu, do ktorej zatínal pazúre nádherný jastrab. Bol to dospelý vták so škvrnitým bruchom, nádherná silueta dravca – pána oblohy a lesov. Mužovi bolo jedno, že sa mu smejú. Akoby sa vynoril z dávnych povestí, kráčal sebaisto a nevšímavo. Jediné, čo vnímal bol jastrab a jediné, čo vnímal jastrab bol jeho pán. Muž zastal a čakal na mestskú hromadnú dopravu. Mňa priťahoval dravec. Nemal kápočku, vševedúco sa díval okolo žltými očami. Pristupovala som čoraz bližšie a bližšie. Zistila som, že aj oči pána sú zaujímavé. Boli vypuklé a súčasne hlboké. Napadlo mi, že je to obloha, obloha po ktorej osamelo plachtí jastrab. Vtedy sa muž pousmial, bol to letmý úsmev, ktorý čoskoro zamrel. Chytil ma znenazdajky za ruku, spýtavo som sa na neho pozrela a položil mi ju na jastrabov krk. Opatrne som dravca pohladila a ten sa zachvel, v pružnom tele mu mu prebehli nebadané vlnky citu. A potom sme stáli, každý osve. Prišiel autobus a muž sa tisol do preplnených dvier. Nezaváhali ani na chvíľu, pán a jeho jastrab.

Šašo a kráľ

17.06.2013

Bol raz jeden kráľ. A ten mal dvoch šašov. Jedného z handier, druhého so srdcom a krvou. Prvý šašo mlčal, kedykoľvek mu kráľ ublížil. Mohol s ním robiť čokoľvek, vláčiť ho za vlasy po nádvorí, tĺcť mu hlavu o hradné múry, dláviť ho do blata. Šašo mlčal, len postupne, čoraz viac strácal tvár. Druhý šašo mal srdce zo skla, každý videl, kadiaľ mu kvapká [...]

Belostný zázrak

18.12.2012

To detiská sa nahrnuli do snehu a váľajú v ňom sudy. Pokojná dôstojná beloba snehu pukla a ryhy sa zvodne smejú. Nesmiem sa na to dívať, som schúlená v malom iglú, čo som pozliepala podľa kníh o Eskimákoch. Mám rada deti, ale v múdrosti svojich štyroch rokov sa bojím. Bojím sa o bábu zo snehu, ktorú som si urobila za jedno poludnie. Má hlavu, ruky a dávam jej všetky [...]

Srdcia

18.12.2012

Vnuk začrel do kabáta voňajúceho tabakom a tuhým pánskym parfumom. Hladká látka podšívky sa mu kĺzala medzi prstami prázdna. A potom naraz… Vkĺzol do vnútorného vrecka, kde objavil čosi oblé, na omak studené. Vytiahol to na svetlo. Bol to starodávny hrebeň s riedko posadenými zubami a na hrane mal morskú pannu. Bola guľatá ako zdravá sedliačka a mala vlnité, [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 23616x
Priemerná čítanosť článkov: 1574x

Autor blogu

Kategórie